Platforma do zarządzania łącznością sieciową

6 lutego 2012
Platforma do zarządzania łącznością sieciową
Platforma do zarządzania łącznością sieciową

 

Chcąc zbudować spójny obraz marki w sklepie, Internecie i handlu mobilnym, placówki handlu detalicznego muszą zarządzać skomplikowanymi interakcjami z połączonymi siecią konsumentami. Zarówno sklepy, jak i klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych i aplikacji zużywających dużo pasma, co wymaga elastycznej infrastruktury IT, która spełni dzisiejsze potrzeby i będzie mogła ewoluować w przyszłości.

- Kupujący są w coraz większym stopniu połączeni z siecią. Sklepy zyskują zatem okazję do wdrożenia aplikacji mobilnych, które zwiększą lojalność klientów, a jednocześnie pomogą pracownikom sklepu reagować na potrzeby kupujących. Klienci i niezależni producenci oprogramowania mogą uruchamiać aplikacje na naszej otwartej platformie zaprojektowanej z myślą o modularności i wirtualizacji. Ponieważ budżety są napięte, placówki handlowe nie chcą kupować wielu nowych urządzeń i systemów — generujących dodatkowe koszty i problemy — aby dotrzymać kroku nowym wymogom technologicznym. Domagają się prostych, zintegrowanych, ekonomicznych platform usługowych, takich jak seria NX - mówi Imran Akbar, wiceprezes i dyrektor generalny, Enterprise Networks & Communications, Motorola Solutions

Platforma usług zintegrowanych NX zapewnia skalowalność sieci i jest zaprojektowana pod kątem potrzeb przedsiębiorstw z oddziałami od małych do średnich (NX4500) lub od średnich do dużych (NX 6500).Modularna platforma pozwala sklepom znacząco ograniczyć koszty telekomunikacji poprzez trunking SIP z wykorzystaniem istniejących telefonów i okablowania. Początkowo będą dostępne takie moduły, jak przełącznik przewodowy, bezprzewodowy kontroler LAN, komunikacja Voice over IP (VoIP), łącze radiowe typu push-to-talk, komunikaty tekstowe oraz mobilne rozszerzenie centrali PBX na sieć WLAN i komórkową.


Platforma NX obsługuje wszystkie rozwiązania głosowe Motorola Total Enterprise Access and Mobility (TEAM), rozszerzając łączność telefoniczną na komputery mobilne i telefony podłączone do lokalnej sieci bezprzewodowej (WLAN). Połączenie platformy NX i rozwiązań TEAM pozwala klientom połączyć się z odpowiednim pracownika za pierwszym razem, a zatem ograniczyć liczbę nieodebranych i wstrzymanych połączeń oraz zwiększyć sprzedaż. Dzięki temu kierownicy mogą spędzać więcej czasu na terenie sklepu, a zawsze pozostają dostępni. Ponieważ platforma NX nie wymaga zakupu ani modernizacji dodatkowych urządzeń, pozwala ograniczyć wydatki sklepu nawet o 50 proc. Rozwiązanie to wymaga tylko jednej platformy do obsługi zabezpieczeń, łączności przewodowej i bezprzewodowej, komunikacji VoIP oraz aplikacji korporacyjnych w oddziale firmy, co eliminuje 75 proc. urządzeń. Zapewnia też łatwy sposób nadzorowania usług i zarządzanie nimi w geograficznie rozproszonym przedsiębiorstwie.

Platformę zaprojektowano jako otwarty, zwirtualizowany system, który pozwala na łatwe rozszerzanie sieci i zastosowań w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Sklepy mogą dodawać funkcje w miarę wprowadzania kolejnych usług, co eliminuje potrzebę kupowania oddzielnych serwerów dla każdej nowej aplikacji.
Bartłomiej Pasternak
ITBC Communication

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji