Polecamy

Paczkomaty – informacje z rynku

11 marca 2013
Paczkomaty – informacje z rynku
Paczkomaty – informacje z rynku

Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej, kurierskiej oraz e-commerce, opatrzone komentarzami Rafała Brzoski – Prezesa Grupy Integer.pl

Australia post staje się biznesem przesyłek
Dyrektor generalny Australia Post ostrzegł, że redukcja pracowników w jego firmie będzie kontynuowana wraz ze spadkiem ilości zamawianych przesyłek pocztowych. Główny kontekst dotyczył 20% spadku tradycyjnych listów – od 2008 roku coraz więcej Australijczyków wybiera komunikację internetową. Australia Post przedefiniowała zatem swoją strategię i obecnie koncentruje się na rozwijającym się rynku e-commerce. Firma już myśli o swoich kluczowych rynkach w „całkowicie nowy sposób”, inwestując 2 miliardy $ w sieć dostaw paczek! E-commerce stał się miliardowym biznesem dla Australia Post, a 70% paczek dostarczanych przez firmę generowanych jest przez transakcje internetowe. Dzięki e-commerce każdego roku liczba przesyłek w Australii wzrasta o około 10% i jest to trend utrzymywany od ostatnich trzech lat, zaś do 2020 roku prognozowany jest dwucyfrowy wzrost wydatków internetowych. Firma intensywnie inwestuje w rozbudowanie możliwości oraz udoskonalenia technologii swojej sieci dostarczania przesyłek, uwzględniając 24-godzinne automaty paczkowe, a w konsekwencji zapewnienie klientom jak najlepszego dostępu do przesyłek e-commerce.

„Strategia Australia Post potwierdza trend, jaki obserwujemy na całym świecie: inwestycje obecnie skupiają się przede wszystkim na dynamicznie rozwijającym się sektorze e-commerce. Warto zauważyć, że Australia Post już w 2012 roku zawarła z InPost kontrakt na dostawę 250 Paczkomatów, a docelowo dostarczymy nawet 1000 maszyn. To dla nas bardzo perspektywiczny rynek” – komentuje Rafał Brzoska.

Stały rozwój handlu internetowego w Wielkiej Brytanii kładzie nacisk na dbałość o potrzeby klienta
Brytyjscy kurierzy zanotowali najwyższą w historii skuteczność w zakresie dostarczania przesyłek e-commerce w okresie szczytu świąt Bożego Narodzenia w 2012 roku. Jednakże wzrost znaczenia zakupów online zwiększył możliwości potencjalnych reklamacji przez klientów. Najnowszy roczny raport firmy Global Freight Solutions wykazał, że liczba dostaw domowych w okresie przygotowań do tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia wzrosła o 15% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Ogólny 3,5% wzrost liczby paczek w szczycie sezonu (średnio dziennie na poziomie 4,25 mln sztuk) idzie w parze z najniższym całkowitym wzrostem handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii od 1998 roku. Wiele dotychczas najmocniejszych firm detalicznych toczy walkę o utrzymanie się na rynku, a nawet całkowicie opuszczają główne handlowe ulice Wielkiej Brytanii. Kontynuacja corocznego wzrostu dostaw kurierskich oraz systematyczny spadek liczby placówek handlowych koncentruje więcej uwagi na jakości usług kurierskich. Presja, jaka spoczywa na brytyjskich przewoźnikach paczek, jest widoczna w liczbie przesyłek, z którymi muszą sobie poradzić podczas szczytu w środku grudnia – porównując te dane do średniej obserwowanej podczas pozostałych miesięcy w roku: paczek jest aż o 67% więcej! Przy tak dynamicznie wzrastającej liczbie przesyłek, które należy szybko dostarczyć, nawet imponujące wskaźniki dostawy na czas i skuteczności doręczenia za pierwszym razem mogą pozostawić setki, a nawet tysiące niezadowolonych klientów, co przekłada się z kolei na ogólną ocenę operatora. W dobie mediów społecznościowych, sytuacja ta może prowadzić do tzw. „rozgłosu mniejszości”, którą stanowią niezadowoleni klienci.

„Wymagający rynek brytyjski jest doskonały dla dynamicznego rozwoju Paczkomatów i projektu easyPack realizowanego przez InPost. Systematycznie śledzimy preferencje i zachowania konsumentów na Wyspach, a uruchomienie naszej sieci w tym kraju nastąpi jeszcze w tym półroczu. Planujemy na początek zainstalować około 2000 Paczkomatów” – mówi Rafał Brzoska.


Dostawa tego samego dnia "niszową" częścią amerykańskiego e-commerce, badanie roszczeń
Według doradców Boston Consulting Group (BCG) w Stanach Zjednoczonych istnieje ograniczona możliwość otrzymania przesyłki tego samego dnia w przypadku zakupów on-line. Badani konsumenci wskazują kilka zaledwie sytuacji, w których dostawa tego samego dnia jest dla nich ważna – głównie w przypadku kupowania prezentów w ostatniej chwili. BCG zasugerowała, że dostawy zakupów internetowych tego samego dnia będą raczej niszową usługą, aniżeli znaczącym źródłem przychodów w przypadku sprzedaży detalicznej on-line w Stanach Zjednoczonych.
„Szybkość dostawy – to poza ceną – jeden z kluczowych czynników, według którego kupujący dokonują wyboru dostawcy, a często także sprzedawcy internetowego. W Polsce Paczkomaty już podniosły poprzeczkę wszystkim operatorom i gwarantują dostawę na następny dzień lub zwrot 50% opłaty za przesyłkę. Dostawa tego samego dnia to tylko kwestia czasu i nie mam wątpliwości, że w tej kategorii Paczkomaty będą bezkonkurencyjne” – dodaje Rafał Brzoska.

Tesco rzuca wyzwanie przewadze sprzedaży internetowej Amazonu
Supermarket Tesco ogłosił, że połączy sprzedaż internetową ebooków oraz muzyki, aby uzupełnić swoją ofertę mediów cyfrowych, która funkcjonuje pod marką Blinkbox. Zakup 80% udziałów serwisu Blinkbox, zrealizowany przez Tesco w 2011 roku, był powszechnie interpretowany jako manewr obronny przeciw dominacji Amazonu i Apple. Blinkbox działa w sposób podobny do serwisów wypożyczalni filmowych, takich jak Netflix lub Lovefilm Amazona, w których klienci mogą kupić lub wypożyczyć filmy, pobierając je z Internetu. Jednakże sprzedażowy model Blinkbox wyprzedza rywali, oferując znacznie szybszy dostęp do najnowszych pozycji, często nawet wcześniej niż płatna telewizja BSkyB.
„Sprzedaż przez internet to już standard, który jest coraz częściej zauważany także przez duże sieci handlowe działające w oparciu o tradycyjne placówki. Ruch Tesco będzie z pewnością powielany przez kolejnych graczy, a Paczkomaty nie pozostaną przez nich niezauważone” – komentuje Rafał Brzoska.

Źródło: Genesis PR

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji