OT Logistics S.A. przystąpiło do przetargu

OT Logistics
11 stycznia 2017
OT Logistics S.A. przystąpiło do przetargu
logo OT

OT Logistics S.A. stojąca na czele Grupy Kapitałowej, będącej jednym z liderów branży TSL w Europie, jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na zakup 30% udziałów w spółce Luka Bar AD BAR będącej operatorem portu w Barze (Czarnogóra).

Zgodnie ze złożoną przez OT Logistics ofertą w przetargu na prywatyzację portu w Barze, łączna cena nabycia ok. 17 mln akcji, stanowiących 30% udziałów w Luka Bar AD BAR wynosi 7,1 mln euro. Dodatkowo, Spółka zaoferowała realizację programu inwestycyjnego o wartości 17,1 mln euro w ciągu trzech lat od daty nabycia akcji, z założeniem zwiększenia  konkurencyjności portu w Barze. Rozstrzygnięcie przetargu możliwe jest na przełomie I i II kw. 2017 r. Planowana transakcja wpisuje się w strategię Grupy i jej działania mające na celu  umocnienie  pozycji rynkowej na Bałkanach i w korytarzu transportowym Północ-Południe.

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, której ważną częścią jest ekspansja na Bałkanach. Chcemy bowiem w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez umiejscowienie naszej działalności w korytarzu transportowym Północ-Południe, łączącym Bałtyk z Adriatykiem. Nabycie udziałów w największym porcie morskim w Czarnogórze otworzyłoby przed nami nowe szanse rozwoju. Wierzymy, że ta transakcja może przyczynić się to do budowania długofalowej wartości Grupy. – mówi Zbigniew Nowik, Prezes Zarządu OT Logistics.

Luka Bar AD BAR zajmuje się przeładunkami portowymi, magazynowaniem i składowaniem wszystkich typów towarów. Zdolności przeładunkowe portu w Barze wynoszą obecnie ok. 5 mln ton rocznie, a rata załadunkowa zboża na statek wynosi 3 000 – 3 500 ton na dobę. Przychody Spółki ze sprzedaży w 2015 r. wyniosły ok. 8,5 mln euro, podczas gdy EBITDA sięgnęła ok. 1,8 mln euro.

Port w Barze jest strategicznie położony na Adriatyku i ma potencjał, by stać się jedną z głównych bram handlowych między Europą, Afryką i Bliskim Wschodem. Chcielibyśmy skutecznie rywalizować o klientów na nowych rynkach i dlatego zakładamy, że w ciągu najbliższych trzech lat moglibyśmy zainwestować 17,1 mln euro w rozwój portu. Naszym celem będzie znaczące zwiększenie wolumenu przeładunków w porcie, co może przełożyć się na rosnące zapotrzebowanie na pracowników wykonujących operacje portowe. – dodajeZbigniew Nowik.

Czarnogórski port jest bezpośrednio skomunikowany siecią drogową i kolejową z Belgradem, stolicą Serbii. Lokalizacja portu umożliwia również dostęp do innych państw bałkańskich m.in. Albanii, Bośni i Hercegowiny, Macedonii, Kosowa, a także do Węgier. Tym samym, port w Barze stwarza szerokie możliwości wykorzystania transportu intermodalnego na Bałkanach. Port znajduje się również w odległości ok. 976 mil morskich od Kanału Sueskiego, co umożliwia dogodny transport drogą morską m.in. produktów rolnych do Afryki i na Bliski Wschód.


Źrodło: OT Logistics

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji