Kompletacja zamówień na dużych wysokościach zależna jest od dużych prędkości jazdy i unoszenia oraz od wózka, który czyni łatwym dla operatora kompletowanie i układanie ładunków - wyjaśnia Robert O’Donoghue, Manager Działu Wózków Magazynowych Hyster Europe. Nowy Hyster K1.0L dostępny jest w różnych konfiguracjach z platformą osiągającą wysokość do 4,8m, i 1.000kg ładowności. Dostępny jest również ze stałymi widłami, dodatkowym podnoszeniem (SL) lub klatką umożliwiającą chodzenie po palecie(WP). Model wykorzystuje technologie podobne do opracowanych dla odnoszących sukcesy wózków Hyster VNA*. Podstawowe zasady kompletacji na średnich wysokościach połączone są równolegle ze spotykanymi w wózkach VNA z podnoszoną w górę kabiną operatora dla których rozwinęliśmy wiodące na rynku technologie. Hyster zastosował te rozwiązania w celu zmaksymalizowania wydajności kompletacji zamówień na drugim i trzecim poziomie - dodaje Robert O’Donoghue.
Podnoszona kabina, z odpowiednim opuszczaniem, posiada podest o małej wysokości zapewniający łatwy dostęp podczas operacji wymagających zatrzymywania i wychodzenia; z systemem wykrywania obecności operatora na platformie. Widły mogą być podnoszone i opuszczane niezależnie od kabiny minimalizując potrzebę wysiłku operatora i zmniejszając jego zmęczenie. Osłony: przednia, boczne i górna zapewniają maksimum ochrony operatora. Jak wszystkie wózki Hyster seria K została wypracowana z pełną świadomością. Mocna spawana rama podwozia i solidna konstrukcja masztu dają operatorowi więcej pewności siebie i przyczyniają się do bezpiecznego operowania ładunkami. Aby zredukować ryzyko uszkodzeń towarów i maszyny, zainstalowane na maszcie urządzenie wykrywające zluzowanie łańcuchów powstrzymuje dalsze opuszczanie w przypadku napotkania przeszkody.
* VNA – Very Narrow Aisle – wózek do pracy w bardzo wąskim korytarzu roboczym
Ewa Puchta
Zeppelin Polska Sp. z o.o.