Od 1 sierpnia 2011 r., w ofercie Hyster Europe są wózki widłowe serii Fortens o udźwigu 2,0-5,5 tony, w których dostępne jest rozwiązanie ECO-eLo zapewniające ekonomiczne zużycie paliwa, dzięki czemu wózki te należą do najbardziej oszczędnych wózków widłowych z silnikami wewnętrznego spalania dostępnych na rynku. Zastosowane w wózkach Hyster energooszczędne rozwiązania, do których należy np. układ hydrauliczny z czujnikami wykrywania obciążenia, pozwalają nawet o 20% zmniejszyć zużycie paliwa oraz podnieść ekologiczność eksploatacji pojazdu.
Firma Hyster ogłosiła, że wózki widłowe serii Fortens H2.0-3.5FT i H4.0-5.5FT posiadają „najlepszą w swojej klasie” technologię pozwalającą na ograniczenie zużycia paliwa. Inteligentne rozwiązania Intelligent Design są efektem wielu lat prac badawczo-rozwojowych, a wyniki przeprowadzonych testów wydajności i zużycia paliwa, plasują wózki widłowe z silnikami z wewnętrznego spalania firmy Hyster w czołówce.
- Szeroki program testów firmy Hyster wskazuje na to, że nowe i trwałe wózki Fortens są najbardziej wydajnymi wózkami z silnikami wysokoprężnymi i zasilanymi LPG pod względem zużycia paliwa. Jedynym wyjątkiem są tylko silniki z napędem hybrydowym - mówi Peter Madoc-Jones, Kierownik ds. Marketingu Produktów, wyjaśniając, że program badań Hyster jest znacznie bardziej wymagający, niż programy VDI¹, w ramach których też są one testowane. Jednocześnie dodaje: „Niepewne ceny paliwa spowodowały, że wielu kupujących wózki widłowe, stawia niskie zużycie paliwa na pierwszym miejscu. Nowe wózki Hyster Fortens pozwalają z jednej strony ograniczyć koszty paliwa, a z drugiej - podnieść wydajność.” „Udało nam się połączyć niskie zużycie paliwa z niezawodnością, dzięki czemu nasze wózki widłowe posiadają jeszcze niższe koszty eksploatacji.”
Firma Hyster osiągnęła oszczędność paliwa dzięki kilku rozwiązaniom, między innymi dzięki wprowadzeniu trybu pracy ECO-eLo, który pozwala na 20% ograniczenie dopuszczalnej prędkości jazdy wózka. Dostępne jest również inne ustawienie - HiP. Idealnie nadaje się ono dla firm, w których wymagane jest maksymalne zwiększenie wydajności - uruchomienie tej funkcji możliwe jest tylko spoza kabiny, dzięki czemu kierownictwo jest w stanie stale kontrolować koszty paliwa. - To jak posiadanie dwóch wózków w jednym - mówi Peter Madoc-Jones.
Hyster
¹ VDI 2198-2002 – Type sheets for industrial trucks