UPS Access Point wprowadza sieć nowych punktów odbioru przesyłek w Wielkiej Brytanii.
UPS wprowadziła sieć punktów odbioru przesyłek w Wielkiej Brytanii, które będą bardziej przystępne i wygodne w obsłudze. Ma być to alternatywna opcja odbioru paczek, z której będą mogły skorzystać osoby robiące zakupy przez Internet. Sieć nowych punktów odbioru przesyłek UPS Access Point zostanie rozmieszczonych w 600 „starannie dobranych” i dogodnych lokalizacjach takich jak sklepy czy stacje benzynowe. UPS zakłada, że do końca czerwca powinna otworzyć około 1500 nowych placówek. Nowe sieci punktów odbioru w Wielkiej Brytanii powstały na wzór sieci Kiala, która w 2012 roku otworzyła swoje placówki w Belgii. Kiala ma obecnie 6.500 punktów we Francji, Holandii, Belgii, Luksemburgu i Hiszpanii.
Tendencja tworzenia punktów odbioru przesyłek jednoznacznie wskazuje na zwyczaje Brytyjczyków – nie chcą oni czekać na kuriera i aż 60% osób odbiera paczki osobiście w placówkach. Dlatego widzimy ogromne szanse powodzenia dla sieci Paczkomatów InPost w Wielkiej Brytanii – przewyższają one punkty odbioru zarówno ciągłą dostępnością 24/7, jak też znacznie niższymi kosztami obsługi. Warto podkreślić, że w obecnej sieci naszych Paczkomatów – na przykład w Polsce – aż 40% paczek odbieranych jest w godzinach nocnych lub w dni wolne od pracy.
Po raz pierwszy w 2012 roku sprzedaż e-commerce osiągnęła 1 bilion dolarów
Według wyników badań przeprowadzonych przez eMarketer - w 2012 roku światowa sprzedaż e-commerce (B2C) wzrosła o 21,1% i osiągnęła po raz pierwszy 1 bilion dolarów. W 2013 roku sprzedaż ta zwiększy się o kolejne 18,3% i osiągnie wartość 1,298 bilionów dolarów. eMarketer przewiduje, że kraje Azji i Pacyfiku osiągną lepsze wyniki w branży e-commerce od Ameryki Północnej i staną się liderem na światowym rynku e-commerce. Wyniki badań wskazują, że Chiny, Indie i Indonezja w 2013 roku osiągną większy zysk ze sprzedaży usług e-commerce (B2C) w porównaniu do wszystkich pozostałych rynków na całym świecie. Z kolei USA będzie jedynym krajem, który osiągnie największy udział w światowych wydatkach na e-commerce (B2C) wynoszący 29,6% w 2013 roku – spadek z 31,5% względem roku 2012.
Dostawy paczek do domów na rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii
Stowarzyszenie Brytyjskiego Przemysłu (IMRG) zajmującego się sprzedażą detaliczną przez Internet sugeruje, że ilość dostaw paczek do domu w Wielkiej Brytanii może spaść w 2015 roku ze względu na rosnącą popularność innych alternatywnych sposobów doręczania przesyłek. Andrew Starkey dyrektor logistyki w firmie IMRG uważa, że całkowita wartość rynku e-commerce pod względem ilości dostarczanych paczek wzrośnie z 1,3 mld sztuk (wliczając zwroty) do około 2 mld sztuk do 2017 roku.
Wzrost rynku e-commerce w całej Europie
Firma badawcza yStats.com przeprowadziła kompleksową i szczegółową analizę trendów na rynku e-commerce B2C w Europie. Wyniki badań opublikowała w raporcie „Europe B2C E-Commerce Report 2012". Dokument zawiera analizę dotyczącą wszystkich 35 krajów Europy oraz informacje na temat wspólnego rynku europejskiego. Raport zawiera także listę czołowych graczy na rynku dostaw Internetowych w poszczególnych krajach.
Rafał Brzoska
Prezes Zarządu
Grupa Integer.pl