Fot. FOB
Infografika_konkurs
W Konkursie Raporty Społeczne każdy może ocenić, która organizacja najlepiej zaprezentowała swoje działania na rzecz społeczeństwa i środowiska. O nagrodę internautów rywalizuje 45 organizacji, które przygotowały raporty społeczne, zintegrowane i sprawozdania z działalności niefinansowej. Głosowanie odbywa się przez stronę www.raportyspoleczne.pl i potrwa do 16 września br. Konkurs organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.
Co roku jedną z nagród w Konkursie Raporty Społeczne przyznają internauci. Otrzymuje ją raport, który zdobył najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. W tegorocznej 13. edycji jest do wyboru 45 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi 15 debiutów, 10 raportów zintegrowanych oraz 8 raportów instytucji pozabiznesowych (w tym 4 raporty administracji publicznej, 3 organizacji pozarządowych i jeden uczelni wyższej).
W głosowaniu internautów udział można wziąć do 16 września poprzez formularz dostępny na stronie
http://raportyspoleczne.pl. Głos oddaje się na 3 publikacje. W formularzu należy również wpisać swój adres e-mail oraz określić grupę interesariuszy, której jest się reprezentantem. Na koniec trzeba potwierdzić udział w głosowaniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos zostanie zapisany w systemie.
- Jak co roku zapraszamy do oddania głosu na najlepsze raporty z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. To ważny etap Konkursu Raporty Społeczne, ponieważ decyzję podejmuje szerokie grono interesariuszy, dla których te publikacje są przygotowane. Pracownicy obecni i potencjalni zwrócą szczególną uwagę na warunki zatrudnienia, konsumenci - proklienckie polityki i odpowiedzialny marketing, społeczności lokalne sprawdzą zakres i jakość wkładu organizacji w rozwój regionu, a kontrahenci i inwestorzy będą mogli poznać i ocenić zasady współpracy. Raporty niefinansowe dostarczają również informacji o zaangażowaniu na rzecz środowiska naturalnego, kluczowej kwestii dla każdego biznesu, niezależnie od sektora i coraz istotniejszej dla każdego z nas - mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. - Do 16 września mamy czas, aby wyrazić swoje poparcie dla konkretnych raportów i w ten sposób docenić społecznie odpowiedzialne firmy i organizacji - dodaje.
- Od momentu zainicjowania nagrody polskich internautów dokładnie 10 lat temu, liczba głosujących wzrosła stukrotnie, a w ubiegłym roku oddano łącznie blisko 13300 głosów. Każdego roku raporty zgłaszane do udziału w konkursie mają coraz lepszą jakość. Równolegle rosną również wyzwania. Wyróżnikiem przestało być stosowanie międzynarodowych Standardów GRI (blisko 100% raportów zgłoszonych w poprzedniej edycji). Oznaką dojrzałości staje się teraz gotowość do przedstawienia w jaki sposób firma uwzględnia ryzyko zmian klimatycznych w planach adaptacji, wycenie i strategii, w jaki sposób integruje dane finansowe i niefinansowe na potrzeby zarządcze, oraz które z prezentowanych wskaźników zostały poddane niezależnej weryfikacji zewnętrznej - mówiMaria Ibisz, menedżer w zespole ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej, Deloitte. - Firmy również coraz częściej analizując swój wpływ na otoczenie sięgają po konkretne fakty, takie jak wkład firmy we wzrost PKB, poziom zatrudnienia wygenerowany w całym łańcuchu wartości lub dochody gospodarstw domowych. Jesteśmy bardzo ciekawi tego jak firmy w tym roku poradziły sobie z tym zadaniem - dodaje
Do 13. edycji konkursu Raporty Społeczne zgłosiły swoje raporty następujące firmy, organizacje i instytucje:
- AmRest Holdings
- ANG Spółdzielnia
- ArcelorMittal Poland
- BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Bank Millennium S.A.
- Benefit Systems SA
- Budimex
- Carlsberg Polska
- CCC S.A.
- Citi Handlowy
- Comarch S.A.
- Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Cyfrowy Polsat S.A. Grupa Polsat
- Fabryka Farb i Lakierów Snieżka SA
- FAMUR S.A.
- Fundacja Poszanowania Energii
- Główny Urząd Statystyczny
- Grupa Agora
- Grupa Enea
- Grupa Energa
- Grupa Raben
- Grupa Regionalna GOPR Grupa Jurajska
- ING Bank Śląski S.A.
- KGHM Polska Miedzi S.A.
- Kompania Piwowarska S.A.
- Lafarge
- L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
- LPP
- Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
- mBank S.A.
- Orange Polska
- Orbis S.A.
- Pekabex S.A.
- PGE Polska Grupa Energetyczna
- Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
- PZU
- Santander Bank Polska
- Stowarzyszenie Otwarte Klatki
- TIM S.A.
- Uniwersytet Łódzki
- Urząd Miejski Lidzbark Warmiński
- Urząd Transportu Kolejowego
- VIVE Group
- WAWEL S.A.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Kategorie Konkursu
Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczyć się będą prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w kategoriach: najlepszy raport zintegrowany, najlepszy raport społeczny, najlepszy debiut, nagroda jury dziennikarzy, nagroda Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W skład jury wchodzą specjaliści z zakresu raportowania, CSR oraz ze środowiska dziennikarskiego.
Fot. FOB
Infografika_glosowanie_2019
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.