Regały jezdne

Trwałość i niezawodność
;

Zastosowanie regałów jezdnych

Regały jezdne to rozwiązanie uznane na całym świecie, ponieważ oferuje optymalne połączenie zagęszczonego składowania (zwykle wskaźnik wykorzystania przestrzeni wynosi 95%) oraz 100% bezpośredniego dostępu do każdego miejsca w instalacji. Jest to korzystne zwłaszcza w przypadku szybko zbywalnych produktów konsumpcyjnych (FMCG) lub w sytuacjach gdy istnieje konieczność zminimalizowania fizycznych wymiarów systemu – zwłaszcza w chłodniach.

Bardzo duża gęstość składowania i stosowanie tylko jednego korytarza roboczego maksymalizują pojemność najmniejszych przestrzeni i zapewniają 100% selektywność, dlatego systemy regałów jezdnych tak często stosowane są w chłodniach. Roczny koszt utrzymywania temperatury ujemnej w chłodni ustępuje tylko kosztom płacowym. Zmniejszenie chłodzonej przestrzeni pozwala na znaczne ograniczenie kosztów energii. Z takich samych powodów, systemy Powerack pozwalają zmniejszyć koszty oświetlenia.

Regały jezdne oferują możliwość adaptacji składowania wszędzie tam, gdzie trudno jest przewidzieć lub kontrolować rozmiar, wagę i jakość przechowywanych palet oraz tam, gdzie znajdują się duże ilości różnych asortymentów.

Palety zwykle składowane są na standardowych belkach regałów paletowych, jednak dodatkowe akcesoria umożliwiają składowanie palet o różnych gabarytach, ładunków niespaletyzowanych i o nieregularnych kształtach.

Cechy i zalety regałów jezdnych

  • Tworzenie dodatkowej przestrzeni magazynowej
  • Zapewnienie optymalnego zagospodarowania przestrzeni magazynowej
  • Szeroki wybór, różnorodność i elastyczność konfiguracji baz ruchomych
  • Nieograniczony dostęp do przechowywanych towarów
  • Możliwość składowania ładunków o bardzo dużej masie
  • Zapewnienie bezpieczeństwa nawet w przypadku przechowywania bardzo ciężkich materiałów
  • Łatwa obsługa za pomocą wózka widłowego
  • Modularna konstrukcja umożliwiająca dostosowanie regałów do wymagań Klienta oraz do istniejących pomieszczeń magazynowych

Masz pytania? Zostaw adres email, a my skontaktujemy się z Tobą

    regały jezdne, regały rolkowe, regał ruchomy

    Projektowanie i konstrukcja regałów jezdnych

    Preferencje użytkownika oraz oczekiwana funkcjonalność to główne aspekty jakie bierzemy pod uwagę na etapie projektowania. Regały ruchome firmy Storax pozwalają na tworzenie różnorodnych konfiguracji oraz dobór odpowiedniego wyposażenia. Pomimo tego, że regały jezdne są bardzo uniwersalne i zapewniają szeroki wachlarz zastosowań, system ten sam w sobie jest bardzo prosty pod kątem koncepcji jak i konstrukcji. Składa się tylko z 4 komponentów: szyn, baz ruchomych, konstrukcji regałów na bazach oraz z systemu sterowania.
    1. Szyny
    • Szyny wykorzystywane w instalacjach „Powerack” są wyjątkowe i zostały zaprojektowane w specjalny sposób: boczne elementy mają stożkowy kształt, aby trwale zablokować się w płycie posadzki, a końce szyn posiadają kątowe połączenia, aby zapewnić łagodne przeniesienie nacisku obciążenia, ale nie są na tyle szerokie , aby powstawały pod nimi pęcherze powietrza podczas wylewania betonowej posadzki.
    • Szyny rozkładają obciążenie, jednocześnie działając jako prowadnice baz ruchomych.
    • Storax Powerack wykorzystuje jednoczęściowe, integralne wózki jezdne, aby zmaksymalizować ich trwałość i wytrzymałość.
    • Szyny prowadzące zwykle umieszczone są z przodu i z tyłu baz ruchomych, posiadają jeden środkowy rowek dla koła prowadzącego. Taka konstrukcja umożliwia wyeliminowanie dodatkowych cienkich stalowych profili szalunkowych połączonych z płytą posadzki. Rowek ten posiada stożkowe ścianki boczne, co ułatwia utrzymanie szyny prowadzącej w czystości, a także zapewnia bezproblemowe działanie.
    • Pozostałe szyny – szyny jezdne – są płaskie i ułożone pomiędzy szynami prowadzącymi.
    Szyny regałów jezdnych
    ;
    baza regału

    2. Bazy

    • Bazy to najciężej pracujące elementy każdego systemu Storax Powerack. Pełnią funkcję podpory dla regałów i stanowią konstrukcję, w której osadzone są koła i motoreduktory. To właśnie bazom jezdnym regały zawdzięczają swoją nazwę.
    • Wytrzymałe stężenia baz, w kształcie rombów, wykonane z kątowników ze stali walcowanej są zaprojektowane tak, aby opierać się siłom ściskającym i rozciągającym.
    • Profile boczne, wraz ze stężeniami zapewniają długotrwałe zachowanie kształtu baz, jednocześnie umożliwiając łatwe odkładanie palet na specjalnie wykonanych belkach dolnych.

    2. Bazy

    • Bazy to najciężej pracujące elementy każdego systemu Storax Powerack. Pełnią funkcję podpory dla regałów i stanowią konstrukcję, w której osadzone są koła i motoreduktory. To właśnie bazom jezdnym regały zawdzięczają swoją nazwę.
    • Wytrzymałe stężenia baz, w kształcie rombów, wykonane z kątowników ze stali walcowanej są zaprojektowane tak, aby opierać się siłom ściskającym i rozciągającym.
    • Profile boczne, wraz ze stężeniami zapewniają długotrwałe zachowanie kształtu baz, jednocześnie umożliwiając łatwe odkładanie palet na specjalnie wykonanych belkach dolnych.
    Cechy charakterystyczne baz ruchomych Storax:
    • integralne wózki baz
    • profile boczne
    • stężenia w kształcie rombu, wykonane z kątowników
    • wiele napędów z równomiernym rozkładem obciążenia
    • szyny prowadzące z rowkiem
    • specjalne łączenie odcinków szyn
    • deterministyczny system sterowania
    baza ruchoma Storax
    ;

    3. Regały

    • Nadbudowa regałowa to głównie konwencjonalne regały paletowe, które jednak posiadają niewielkie modyfikacje umożliwiające im wytrzymanie sił dynamicznych.
    • Regały są przymocowane do baz jezdnych podobnie jak stacjonarne regały są przymocowane do posadzki.
    • Pojedynczy regał może mieć około 40 metrów długości, jeśli jednak wymagane będą dłuższe, można połączyć wiele regałów.
    • Systemy regałów paletowych Storax SP80 i Storax SP115 oraz regały Storax Cantilever można bezproblemowo połączyć z bazami Powerack, ale można również użyć innych produktów do wyposażenia nadbudowy.
     regał wjezdny
    ;
    regały ruchome, regał paletowy wjezdny
    • Obydwie opcje sterowania mogą być wyposażone zarówno w mechaniczne jak i fotoelektryczne listwy bezpieczeństwa, podsystem sterowania powodujący oświetlenie korytarzy pomiędzy regałami oraz zdalny system otwierania korytarzy. Sterowanie typu „Cascade” może posiadać funkcję „parkingu nocnego”, automatycznego lub zdalnego zwalniania korytarzy przez wózki widłowe oraz konsolę komunikacyjną na centralnym panelu sterowniczym. Istnieje również możliwość połączenia komputerowego systemu WMS ze sterownikiem systemu „Cascade”.

    4. System sterowania

    • Bardzo ważnym elementem jest sterowanie regałami, które może odbywać się przy użyciu prostego indywidualnego systemu sterowania „Individual” lub systemu kaskadowego „Cascade” opartego na sterowniku PLC.
    • Indywidualny system sterowania umożliwia przemieszczanie każdego regału oddzielnie. Ta metoda sterowania najlepiej sprawdza się w przypadku niewielkich zastosowań lub takich o niskiej przepustowości.
    • Kaskadowy system sterowania umożliwia przesuwanie wielu regałów przy użyciu jednego polecenia. Ta metoda doskonale sprawdza się w przypadku większych magazynów lub produktów szybko rotujących.
    • Programowalny sterownik (PLC), który znajduje się w głównej szafie sterowniczej, koordynuje przemieszczaniem regałów. To rozwiązanie jest nie tylko wydajne, ale również zapewnia wiele dodatkowych możliwości, w tym zdalne sterowanie radiowe, komunikację z WMS itd. Sterownik PLC zawiera wiele parametrów, dzięki którym można dostosować system do indywidualnych wymagań. Przykładowo, bazy można zaprogramować tak, aby ustawiały się w zadanych odstępach np. dla lepszego chłodzenia lub dla ochrony dostępu do ładunków czy też, żeby sterowały oświetleniem, tak aby oświetlony był tylko otwarty korytarz.
    • Możliwość zdalnego sterowania regałami jest idealna dla chłodni, ponieważ minimalizuje konieczność wysiadania operatora z wózka widłowego w bardzo niskich temperaturach.

    4. System sterowania

    • Bardzo ważnym elementem jest sterowanie regałami, które może odbywać się przy użyciu prostego indywidualnego systemu sterowania „Individual” lub systemu kaskadowego „Cascade” opartego na sterowniku PLC.
    • Indywidualny system sterowania umożliwia przemieszczanie każdego regału oddzielnie. Ta metoda sterowania najlepiej sprawdza się w przypadku niewielkich zastosowań lub takich o niskiej przepustowości.
    • Kaskadowy system sterowania umożliwia przesuwanie wielu regałów przy użyciu jednego polecenia. Ta metoda doskonale sprawdza się w przypadku większych magazynów lub produktów szybko rotujących.
    • Programowalny sterownik (PLC), który znajduje się w głównej szafie sterowniczej, koordynuje przemieszczaniem regałów. To rozwiązanie jest nie tylko wydajne, ale również zapewnia wiele dodatkowych możliwości, w tym zdalne sterowanie radiowe, komunikację z WMS itd. Sterownik PLC zawiera wiele parametrów, dzięki którym można dostosować system do indywidualnych wymagań. Przykładowo, bazy można zaprogramować tak, aby ustawiały się w zadanych odstępach np. dla lepszego chłodzenia lub dla ochrony dostępu do ładunków czy też, żeby sterowały oświetleniem, tak aby oświetlony był tylko otwarty korytarz.
    • Możliwość zdalnego sterowania regałami jest idealna dla chłodni, ponieważ minimalizuje konieczność wysiadania operatora z wózka widłowego w bardzo niskich temperaturach.
    • Obydwie opcje sterowania mogą być wyposażone zarówno w mechaniczne jak i fotoelektryczne listwy bezpieczeństwa, podsystem sterowania powodujący oświetlenie korytarzy pomiędzy regałami oraz zdalny system otwierania korytarzy. Sterowanie typu „Cascade” może posiadać funkcję „parkingu nocnego”, automatycznego lub zdalnego zwalniania korytarzy przez wózki widłowe oraz konsolę komunikacyjną na centralnym panelu sterowniczym. Istnieje również możliwość połączenia komputerowego systemu WMS ze sterownikiem systemu „Cascade”.
    sterowanie systemami
    ;

    Informacje
    dodatkowe

    f

    Regały ruchome zostały zaprojektowane i rozwijane tak, aby wymagały tylko minimalnych czynności konserwacyjno-serwisowych. Napęd stanowią niezawodne trójfazowe i bezszczotkowe silniki zintegrowane z przekładniami. System wykorzystuje silniki z hamulcami, a napęd jest przekazywany bezpośrednio, bez wałów ani łańcuchów.

    Każda baza posiada co najmniej dwa silniki, wszystkie wyposażone w dyski inercyjne, w tym przynajmniej dwa silniki posiadają hamulce. W ten sposób zapewnione są zarówno bezpieczne i płynne działanie, jak i zatrzymywanie w kontrolowany sposób w każdym momencie ruchu, przy zminimalizowanym zużyciu elementów.

    Regały jezdne są często projektowane z belkami wysięgnikowymi, które pozwalają na składowanie ładunków, a jednocześnie udostępniają korytarz na poziomie podłogi. Taka konfiguracja regału umożliwia przeznaczenie maksymalnej ilości przestrzeni na składowanie produktów, zapewnia praktyczny dostęp do regału, a jednocześnie umożliwia szybszy zwrot inwestycji. Bazy wyposażone w regały wysięgnikowe tworzą bardzo kompaktowy magazyn dłużyc ze 100% dostępem do wszystkich asortymentów.

    N

    Wymagając tylko jednego corocznego przeglądu, 90% systemów regałów jezdnych Powerack konserwowanych jest za pomocą wewnątrzzakładowych zasobów.

    Regały jezdne zużywają energię tylko, gdy się poruszają, co stanowi niewielki procent czasu. Nawet podczas jazdy, bazy pobierają średnio tylko 1 kWh energii, aby przemieścić 300 ton ładunku, co sprawia, że koszty codziennego użytkowania są wyjątkowo niskie.

    Korytarze regałów jezdnych zwykle otwierają się w czasie ok. 1 minuty, co sprawia, że regały Powerack dobrze nadają się do środowisk wymagających szybkiego przemieszczania różnorodnych produktów i obsługi dużych ilości palet dziennie.

    Regały jezdne umożliwiają zabezpieczenie przechowywanych towarów o wysokiej wartości, przed dostępem w czasie pozaoperacyjnym. Aby stworzyć bezpieczny blok regałów, wszystkie bazy jezdne są zsuwane razem, a zasilanie jest odcinane. Pozostający, otwarty korytarz może być monitorowany przez system kamer CCTV.

    regał przejezdny, regały jezdne producent
    ;
    automatyczne systemy magazynowe Olejnik