Inteligentne oszczędzanie

.
4 stycznia 2012
Inteligentne oszczędzanie
Inteligentne oszczędzanie

Najtrudniejszym warunkiem do spełnienia jest jednak to, by oszczędności te czynić bez uszczerbku na efektywności i wydajności oraz oczywiście jak najmniejszym kosztem wdrożeniowym. Menedżerowie i właściciele, coraz częściej świadomi znaczenia efektywności energetycznej firmy dostrzegają konieczność racjonalizacji zużycia energii, a co za tym idzie zmniejszenia emisji CO2. Stawiają tym samym coraz wyższe wymagania swoim dostawcom. Wprowadzenie przez firmę STILL koncepcji programu oszczędności energii w wózkach widłowych jest odpowiedzią na potrzebę zwiększenia efektywności energetycznej w intralogistyce. A nawet więcej – STILL wytycza nowy trend łączenia ekonomiczności i wydajności z dbałością o środowisko naturalne poprzez inteligentne sterowanie wózkiem widłowym.

BLUE Q=IQ
Blue Q to nie tylko niebieski przycisk, przypominający odcisk linii papilarnych, znajdujący się w kokpicie

07_Logo_Blue_Q___IQ.jpg
07_Logo_Blue_Q___IQ.jpg
wózka. To koncepcja, która włączając w nią aktywnie operatora wózka pozwala na zaoszczędzenie nawet do 20 % energii bez uszczerbku na wydajności przeładunkowej w zależności od zastosowania i wyposażenia wózka. Nie wliczając korzyści wynikających z redukcji kosztów w wyniku mniejszego zużycia energii: dłuższej trwałości baterii oraz większej efektywności pracy na jednym jej ładowaniu. Dzięki nowej koncepcji Blue-Q zmniejsza się także emisja CO2, w wózkach elektrycznych, która powstaje przy wytwarzaniu prądu elektrycznego, ponieważ tam, gdzie zużywa się mniej energii, trzeba jej również mniej wytworzyć.

Blue Q = jak to działa?
Operator wózka naciskając niebieski przycisk aktywuje efektywny tryb Blue-Q. Inteligentna optymalizacja charakterystyki napędu polega na oszczędności energii w taki sposób, żeby nie wpływała to ujemnie na proces pracy. Można to porównać z kierowcą samochodu w ruchu miejskim, który oszczędza zużycie paliwa poprzez dostosowanie sposobu jazdy do natężenia ruchu. Tryb Blue-Q wpływa nie tylko na reakcje wózka podczas jazdy, lecz także na inteligentne odłączanie odbiorników elektrycznych. W zależności od wyposażenia i zastosowania – odbiorniki elektryczne zużywają do 35% całkowitego poboru energii. Np. przy jeździe w tył operator potrzebuje tylko światła z tyłu. Włączone przednie reflektory automatycznie wyłączają się przy wybraniu kierunku jazdy do tyłu. Przy dłuższym postoju lub gdy operator opuszcza wózek, szperacz, światła do jazdy w dzień lub ogrzewanie, automatycznie wyłącza się. Od jesieni 2008 roku modele wózków Rx20 oraz Rx60 są w pierwszej kolejności seryjnie wyposażane w system Blue Q.

03_STILL_Elektrostapler_RX_20_16.JPG
03_STILL_Elektrostapler_RX_20_16.JPG
02_STILL_Elektrostapler_bei_Entladung_von_Neuglaspaletten.JPG
02_STILL_Elektrostapler_bei_Entladung_von_Neuglaspaletten.JPG

Intralogistyka to nie tylko nowoczesne pojazdy do transportu poziomego, lecz idee sięgające znacznie dalej. Istotą jest traktowanie wózków i ich operatorów jako część całościowego systemu. Dzięki takiemu podejściu firmy są w stanie przy zachowaniu wydajności przeładunkowej zmniejszyć zużycie wykorzystywanej energii i spełnić tym samym wymogi rynku kładącego nacisk na dbałość o środowisko naturalne.

Źródło: STILL

Foto: STILL
 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji