NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Firma modnie odziana

Dawid Synówka
9 maja 2010
Firma modnie odziana
Firma modnie odziana

Aby osiągnąć sukces na rynku nie wystarczy być dobrym w swojej branży. Konkurencja nie pozostaje w tyle i oferuje produkty o zbliżonej cenie i jakości. Spośród marek proponujących takie same artykuły lub usługi klient wybierze tą, która budzi w nim pozytywne skojarzenia: niezawodności, rzetelności, atrakcyjności. Jak, poza konsekwentnym dbaniem o wysoką jakość produktów, można pokazać swój profesjonalizm? Odpowiedzią jest przemyślana i spójna identyfikacja wizualna.

Jak cię widzą, tak cię piszą
Każda firma posiada swoją unikalną tożsamość. Może się na nią składać specyficzna kultura korporacyjna, misja, przyjęte zasady działania. Warto wydobyć to, co ją wyróżnia. Człowiek podkreśla swoją indywidualność strojem, podobnie może być z przedsiębiorstwem. Rolę ubrań spełniają tutaj odpowiednio zaprojektowane logo, papier firmowy, strona internetowa. Corporate Identity, bo tak w języku marketingu nazywa się opracowanie identyfikacji firmy, to jednak wiele więcej. Poza designem, równie istotne jest działanie korporacji zgodne z jej tożsamością. Znajomość założeń i misji przez wszystkich pracowników i stosowanie się do ich zasad to klucz do spójnej i wiarygodnej komunikacji z otoczeniem. – Motto, które do dziś stosujemy w naszej firmie ułożył przed ponad 60 latami jej założyciel, Hans Still - mówi Borys Wochna, obecny prezes firmy STILL. – Jest to zdanie: „Wydajność, ekonomiczność produktów, staranna produkcja i gęsta sieć serwisowa tworzą solidną podstawę jakości STILL-a”. Pomimo upływu tylu lat wciąż doskonale oddaje cele, jakie przed sobą stawiamy i uświadamia naszą bogatą historię.

Od czcionki po architekturę
Logo to wizytówka firmy. Poprzez wybór czcionki, kolorystyki i elementów graficznych można w dowolny sposób sterować wizerunkiem. Aby podkreślić zamiłowanie do tradycji i dobrego smaku, używa się stylizowanego i ozdobnego pisma. Tymczasem żywe i jaskrawe barwy ukazują młodość i kreatywność. Stworzenie dobrego logo to bardzo skomplikowany proces. Wyspecjalizowane agencje zaczynają od dogłębnej analizy tożsamości firmy i ustalenia pożądanego komunikatu. Dopiero później grafik opracowuje jego wizualny aspekt, którego skuteczność jest następnie weryfikowana przez badania ankietowe. W przypadku kiedy firma posiada już rozpoznawalne w branży logo ale zatraciło ono na aktualności i nie przystaje do współczesnych standardów, dobrym pomysłem staje się jego odświeżenie. Pozostawiając charakterystyczne cechy możemy posłużyć się nowocześniejszą czcionką i lepszymi rozwiązaniami graficznymi, zachowując równocześnie identyfikację marki. Firma modnie odziana, to taka, która dba o Corporate Identity na każdym kroku. Wszelkie druki i dokumenty opatrzone są charakterystycznymi dla niej kolorami i czcionką. Opracowanie spójnego i kompleksowego systemu to tak zwana księga standardów. W bardziej zaawansowanych projektach uwzględnia się nawet dokładny schemat wyglądu stoisk reklamowych, samochodów, uniformów służbowych czy budynków.

                  

Still_kreacje.JPG
Still_kreacje.JPG

Ucz się od najlepszych
Wiele firm posiada tak rozbudowaną osobowość, że przenika ona wszystkie aspekty jej działalności. Wyznawane przez nie zasady ujawniają się nie tylko jako deklaracje w mediach, ale przede wszystkim są wcielane w życie. Jeśli firma deklaruje dbałość o środowisko, to powinna sama stosować ekologiczne i nowoczesne rozwiązania. Znaczenie komunikacji w procesie zarządzania jest coraz szerzej doceniane. Wiarygodny i pozytywny wizerunek przekłada się bowiem na wymierne korzyści finansowe. Produkty Still od lat produkowane są w charakterystycznym pomarańczowym kolorze. Dzięki przemyślanej identyfikacji wizualnej są doskonale rozpoznawalne przez klientów.

Dawid Synówka
 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 11-2019EMIL - 11-2019EMIL - 10-2019EMIL - 10-2019EMIL - 09-2019EMIL - 09-2019EMIL - 08-2019EMIL - 08-2019Zobacz więcej publikacji