Polecamy

eCommerce- najważniejsze są terminowość i bezpieczeństwo

11 kwietnia 2014
eCommerce- najważniejsze są terminowość i bezpieczeństwo
eCommerce- najważniejsze są terminowość i bezpieczeństwo

Terminowość, brak uszkodzeń oraz zagubień – to najważniejsze, poza ceną, kryteria wyboru firmy dostarczającej przesyłki dla przedsiębiorców segmentu eCommerce. Istotne jest także zapewnienie kupującym elastycznej formy podjęcia przesyłki.

Polscy e-konsumenci nie chcą dziś czekać na zakupiony towar dłużej niż 3 dni. – "Aż 65 % firm wskazuje, że ważniejsza jest dla nich gwarancja terminu doręczenia, niż deklaracja – 25%. Jedynie co dziesiąta z badanych firm preferuje formy dedykowane np. doręczenie na wskazany dzień i godzinę" – mówi Marek Cynowski, Pełnomocnik Dyrektora BRUK ds. eCommerce.

Do najbardziej popularnych form doręczeń możemy zaliczyć dostawę do rąk własnych oraz do punktu odbioru. Poczta Polska dysponująca ok. 26 tysiącami doręczycieli – listonoszów, siecią ponad 7 500 placówek pocztowych oraz kilkunastu centrów logistycznych jest w stanie zrealizować na czas nawet najbardziej złożone zamówienie na terenie całej Polski. – "Aktualnie pracujemy nad optymalizacją czasu pracy placówek, aby jeszcze lepiej dostosować się do naszych klientów. Rozwijamy również program pilotażowy “Zaufany sąsiad”, który pozwala na wyznaczenie osoby, u której można zostawić przesyłkę w przypadku naszej nieobecności" – dodaje Marek Cynowski.


Klienci eCommerce cenią sobie także usługi dające pewność, bezpieczeństwo i umożliwiające kontrolę, wśród nich możliwość śledzenia przesyłek. Funkcjonalność śledzenia przesyłek kurierskich oraz paczek krajowych jak i międzynarodowych Poczta Polska oferuje zarówno przez swoją stronę internetową jak i mobilną aplikację Envelo.

Poczta Polska jest obecnie najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży eCommerce. Z usług spółki regularnie korzysta prawie 60 proc. przedsiębiorstw z tego segmentu. Takie wyniki to efekt elastycznej oferty i ofensywy produktowej Poczty Polskiej. Spółka skutecznie wdraża strategię polegającą na rozwoju najbardziej perspektywicznych segmentów biznesu. Jednym z nich jest właśnie rynek eCommerce, którego wartość w Polsce szacowana jest na ok. 26 mld zł, a jego udział w handlu rośnie w bardzo szybkim tempie - z 3,8% w roku 2012 do 5,9% w roku 2017. Już obecnie, tylko w ciągu godziny, w Polsce realizowanych jest ok. 15 tysięcy przesyłek z towarami zakupionych w sklepach internetowych.

Źródło: Poczta Polska
Foto: Flota Poczta Polska

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji