Deutsche Post DHL wzmacnia pozycję w USA

Deutsche Post DHL wzmacnia pozycję w USA
Deutsche Post DHL wzmacnia pozycję w USA

Frank Appel wyraził opinię, że umowa taka pozwoliłaby co najmniej wygenerować dodatkowo jeden procent wzrostu w obu regionach i stałaby się impulsem do innowacji w wielu branżach i sektorach. Jednocześnie prezes zauważył, że stworzenie strefy stanowi ogromne wyzwanie. Z tego powodu konieczne są zdecydowane wysiłki na najwyższym szczeblu politycznym, by zbudować tę strefę, dodał. "Umowa taka nie powinna dotyczyć wyłącznie wszystkich rodzajów barier dla handlu, ani jedynie promować normalizacji zasad w ważnych obszarach biznesu" podkreślił Appel. "Powinna ona także obalać istniejące bariery dla inwestycji oraz wejścia na rynek. Zyski wydajności wynikające z tej zmiany powinny pomóc zarówno naszym klientom, jak i firmom na całym świecie. Najważniejsze partnerstwo gospodarcze świata zostałoby w ten sposób wzmocnione."

Appel zauważył ponadto, że korzyści z transatlantyckiej strefy wolnego handlu wykraczałyby poza zyski czysto handlowe: "W ramach zacieśnionej współpracy mielibyśmy możliwości wspólnego zaradzenia najpilniejszym współczesnym światowym problemom - zmianom klimatycznym i zrównoważonej globalizacji, która tworzy możliwości udziału dla coraz większej rzeszy ludzi na całym świecie," powiedział pewny siebie Appel.

Stany Zjednoczone: dla Deutsche Post DHL podstawowy rynek o dużym potencjale

cvg_hub_airplane.jpg
cvg_hub_airplane.jpg
Dla Deutsche Post DHL rynek amerykański odegra ważną rolę w dalszym wdrażaniu globalnej strategii rozwoju Grupy. Szlaki handlowe pomiędzy Niemcami a Stanami Zjednoczonymi obsługiwane przez DHL wykorzystywane są przez największe międzynarodowe firmy w obu kierunkach. W ramach tej strategii pion usług kurierskich DHL koncentruje się na przesyłkach międzynarodowych z określonym czasem doręczenia (TDI). A włożony wysiłek się opłaca. Osiągając dzienne przychody ponad 3 mln EUR i wysyłając ponad 50 000 przesyłek dziennie jedynie dla tych produktów, DHL to jedna z wiodących firm kurierskich w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku pion zwiększył swoje przychody w Stanach Zjednoczonych o ponad jedną trzecią do ponad 1 mld EUR. Dzięki swoim pionom Globalnej Spedycji i Frachtu oraz Łańcucha Dostaw, DHL jest jedną z wiodących firm na rynku Stanów Zjednoczonych. W logistyce kontraktowej Grupa posiada stosunki biznesowe z wieloma największymi firmami w kraju. Ponadto DHL Global Mail oferuje szereg krajowych i międzynarodowych usług pocztowych na rynku amerykańskim.

W Stanach Zjednoczonych Grupa zatrudnia ponad 35 000 osób pracujących w ponad 800 lokalizacjach. Na potwierdzenie strategicznego znaczenia rynku amerykańskiego, Grupa silnie inwestuje w rozszerzenie swojej działalności w Stanach Zjednoczonych. W ramach tych prac w 2011 roku całkowicie zmodernizowano flotę samochodów dostawczych DHL w Nowym Jorku, które wyposażono w ekologiczne układy napędowe. Pod koniec ubiegłego roku DHL Express otworzyła także nowe centrum frachtu lotniczego na lotnisku w Miami; jest to sposób na lepszą obsługę rosnących potrzeb klientów w zakresie wysyłek do i z Ameryki Łacińskiej. Co więcej, firma także wyłożyła ponad 100 mln USD na rozbudowę i modernizację węzła lotniczego w Cincinnati. Niedawno zainwestowała też prawie 50 mln USD w budowę nowej sortowni o powierzchni niemal 18 000 m.kw., która zapewniła 280 nowych miejsc pracy. Nowy obiekt w Cincinnati oficjalnie został otwarty 13 czerwca br.

"Stany Zjednoczone są odpowiedzialne za dużą część handlu światowego" powiedział Appel. "Z tego powodu są one centralnym ogniwem globalnej sieci Deutsche Post DHL. W 2012 r. wygenerowaliśmy dwucyfrowy wzrost dochodów w Stanach Zjednoczonych. Generujemy tu ponad 10% naszych skonsolidowanych przychodów. Zważywszy na siłę gospodarczą tego kraju, naszą wiodącą pozycję na rynku i celowane inicjatywy na rzecz rozwoju we wszystkich pionach DHL, dostrzegamy ogromny potencjał udanego rozwoju firmy na rynku amerykańskim."

DHL: wiodący dostawca międzynarodowych usług logistycznych w regionie obu Ameryk

cvg_hub_office.jpg
cvg_hub_office.jpg
W całym regionie obu Ameryk, obejmującym Amerykę Północną i Południową, Grupa wygenerowała w 2012 r. przychody wynoszące niemal 10 mld EUR - co oznacza silny trend wznoszący. Jedynie w ubiegłym roku obrachunkowym przychody wzrosły o ponad 1 mld EUR. Na kontynencie amerykańskim Grupa obecnie zatrudnia ponad 70 000 osób. Wszystkie oddziały DHL jeszcze bardziej umocniły swoją wiodącą pozycję na rynku w tym regionie. “DHL Supply Chain jest zdecydowanie numerem jeden w obu Amerykach. Global Forwarding jest liderem rynku we frachcie lotniczym, a Express jest na czele stawki na wysoce konkurencyjnym rynku czasowych przesyłek międzynarodowych w Ameryce Łacińskiej - zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić tę pozycję rynkową i stale zwiększać swój udział w rynku" powiedział Appel, wyjaśniając zamierzenia firmy w tym regionie.

Podstawy tych zamierzeń powstały dzięki szeroko zakrojonemu programowi inwestycji. Zaledwie w poprzednich dwóch latach DHL zainwestowała niemal 500 mln EUR w tym regionie. W ramach tych inwestycji powstały nowe węzły dla pionu usług kurierskich w Kolumbii i Meksyku. Ponadto cała flota samochodów w Argentynie została zmodernizowana i wyposażona w najnowsze systemy zabezpieczeń. Jednym z krytycznych elementów programu inwestycji w regionie obu Ameryk jest rozszerzenie sieci usług kurierskich, a w szczególności tras pomiędzy rozwijającymi się rynkami Ameryki i Azji. W ostatnich miesiącach DHL intensywnie rozbudowała zakres usług dla tras międzykontynentalnych i azjatyckich. Dzięki dodaniu nowych połączeń pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Australią, Japonią i Hongkongiem, pion usług kurierskich niedawno rozszerzył zakres usług i ponownie skrócił czasy przesyłu pomiędzy wieloma punktami docelowymi.

Niezmienione oczekiwania wzrostu

cvg_hub_sorting.jpg
cvg_hub_sorting.jpg
Wzrost w regionie obu Ameryk jest napędzany głównie przez pion międzynarodowych przesyłek kurierskich, którego przychody w sektorze międzynarodowych przesyłek czasowych wzrosły o 18% w ciągu zeszłego roku. Przychody po odjęciu skutków zmiany kursów walut wzrosły o niemal 11 procent w ciągu ubiegłego roku obrachunkowego. Pośród wschodzących rynków Ameryki Łacińskiej szczególnie duży potencjał oferują rynki Meksyku i Brazylii - ogólnie dla sektora logistyki i dla lidera na rynku, dysponującego trzema pionami DHL w szczególności. W krajach tych podstawowe sektory obejmują takie sektory globalnego wzrostu jak technologia, branża motoryzacyjna, energetyka oraz projektowanie i produkcja. "DHL aktywnie działa na rosnących rynkach Ameryki od lat 70-tych XX wieku i posiada unikalne doświadczenie w tym regionie" - powiedział Appel. "Dzięki produktom i usługom specjalnie dopasowanym do potrzeb tamtejszych klientów mamy szczególnie dobrą pozycję, by budować długofalowy zyskowny rozwój" powiedział Appel w Nowym Jorku.

Źródło: DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
Foto: 
DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji