Firma Continental w swojej ponad 140 letniej tradycji, wielokrotnie wskazywała nowe kierunki rozwoju, wprowadzając na rynek nowe rozwiązania, które stają kolejnym krokiem w przyszłość, w dziedzinie rozwoju technologii opon przemysłowych. W dniu 25 czerwca br. podczas cieszących się światową sławą targów „TOC Container Suply Chain Europe“ w Rotterdamie, firma zaprezentowała najnowsze w tej dziedzinie osiągnięcie. Targi „TOC” w Rotterdamie, to bardzo specjalistyczna impreza, która organizowana jest na trzech kontynentach, w tym roku odbędą się jeszcze dwie edycje w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Majami w USA. Na to spotkanie „portowych specjalistów”, firma zaprosiła swoich klientów-użytkowników specjalistycznych urządzeń portowych do przeładunku kontenerów, by zaprezentować nową technologię w oponach.
Na targowym stoisku zaproszeni goście zapoznawali się z cała ofertą firmy, a także z oponami produkowanymi w nowej technologii. Targi „TOC Container Suply Chain Europe“, nie są może dużymi targami, jednak nie brakowało odwiedzających stoiska wystawców specjalistów.
Właściwa prezentacja osiągnięć konstruktorów firmy odbyła się na statku, który przemierzał portowe wody Rotterdamu. Zaangażowani w procesy konstrukcyjne specjaliści przedstawili zalety nowej rodziny opon do urządzeń przeładunkowych kontenerów, pracujących w portach i terminalach intermodalnych.
Pojazdy i opony w logistyce portowej operują ciężkimi ładunkami, wysokie składowanie, częste zakręty i zmiany kierunku jazdy, stawiają wysokie wymagania bezpieczeństwa. Dział opon specjalistycznych firmy Continental CST przygotował dla potrzeb konkretnych flot, nowy typ opony która poprawi wydajność bezpieczeństwo użytkowania. Inżynierowie z Continental podjęli to wyzwanie, opracowali nową technologię, o zupełnie nowej jakości w oponach. Wynikiem działań konstruktorów jest zaawansowana technologia V.ply [fon. Wi. plej], zainspirowana technologiami z obszaru wyścigów, została opracowana przy pomocy modelowania 3D. Opony Continental „V.ply” łączą zalety opon radialnych i diagonalnych. Podczas gdy warstwy opony są znane ze swoich doskonałych właściwościach tłumiących, opony radialne są odpowiednie dla dużych prędkościach i zapewnia optymalne opory toczenia.
Karkas opony V.ply składa się z blisko 20 warstw włókien kordu, które są osadzone w trzech oddzielnych rdzeniach. Inżynierowie, zastosowali materiał włóknisty, którego wiele warstw umieścili pod określonym kątem. Warstwy te tworzą kształt litery V stąd nazwa technologii „V.ply”. W tej technologii, nie stalowa lina łączy karkas z płaszczem gumowym, a bardzo odporny na wiele czynników polimer. Cztery warstwy ochronne V.ply zapewnić dodatkową wytrzymałość powierzchni profilu i tworzą mocne wiązanie pomiędzy zewnętrznym kauczukiem, a wewnętrznymi strukturami polimeru. To rozwiązanie powoduje także, mniejsze nagrzewanie się opony. Co więcej, konstrukcja ścian bocznych opony „V.ply” , jest trzy razy mocniejsza, niż w typowej oponie radialnej. W przeciwieństwie do stopki opony z pojedynczym rdzeniem, konstrukcja „V.ply” oparta jest na trzech stalowych rdzeniach. Stopka opony jest znacznie szersza i zapewnia nawet pod dużym obciążeniem, idealne dopasowanie do obręczy.
Połączenie ciśnienia i wyjątkowo wytrzymałej konstrukcji, sprawia, że opony „V.ply”, są bardzo stabilne i mają doskonałe właściwości. ZOBACZ FILM O TECHNOLOGII „V.PLY”.
Zaprojektowana kompleksowo struktura opony oraz zastosowanie innowacyjnych tkanin i materiałów, to wyzwanie, które reprezentuje właściwości nowej technologii „V.ply”, aby mieć wpływ na bezpieczeństwo, wydajność i na odpowiednio niskim poziomie koszty eksploatacyjne. Solidne ściany boczne ograniczają ryzyko przewrócenia. Opony „V.ply” cechuje mniejsze „ugięcie”, zapobiega to tzw "efektowi całowania" w pojazdach z podwójnymi oponami. Konstrukcja ścian bocznych opon „V.ply” zapewnia stabilność podczas jazdy, pojazdów z bardzo ciężkimi ładunkami i dużą prędkością. Zapewniają doskonałą przyczepność nawet w szybkich zakrętach i raptownych zmianach kierunku na różnych podłożach.
Badania terenowe w 2012 i 2013 roku, prowadzone były w portach na całym świecie, testy wykazały, że opony „V.ply” zapewniają doskonałą stabilność podczas jazdy, wysoką odporność na pęknięcia i uszkodzenia, wykazują się wysoką niezawodnością w ciągu długiego życia i niskim oporami toczenia.
Red.
Foto: Log4.pl