Firma BENNING jest czołowym dostawcą produktów z dziedziny zasilania, reaguje na potrzeby zmieniającego się rynku oferując nowoczesne rozwiązania. Firma wprowadziła własne baterie litowo-jonowe, opracowane specjalnie dla spełnienia wymagań, związanych z transportem wewnętrznym. Nowe baterie, zostały wykonane w technologii która pozwala na w pełni bezpieczne i długoterminowe użytkowanie, wybrano jeden z ponad 3000 możliwych stopów litu który zapewnia uzyskanie najlepszych właściwości. Zastosowanie baterii litowo-jonowej w wózkach widłowych pozwala na uzyskanie nawet 4000 pełnych cykli rozładowania i ładowania. Oszczędności eksploatacyjne wynikające z zastosowania nowych baterii litowo-jonowych, są bezsporne, a koszty obsługi, wody destylowanej, niższe koszty ładowania dzięki wysokiej sprawności magazynowania energii, to jedne z wielu korzyści.
O tych korzyściach i płynących z tego realnych oszczędnościach w zastosowaniu baterii litowo-jonowych była mowa na seminarium „Traction Day 2012”, jakie w pierwszym dniu TAROPAKU w dniu 8 września br. firma BENNING zorganizowała dla swoich klientów. Mottem przewodnim seminarium była „Redukcja kosztów urządzeń i ich eksploatacji to podstawowe kryterium do oceny poprawności doboru sprzętu zasilającego i baterii”. Na „Traction Day 2012”, obecnych było kilkadziesiąt osób, które wysłuchały wystąpień przedstawicieli Politechniki Poznańskiej, opowiadających o działalności tej szacownej instytucji dydaktycznej i naukowej. Pracownicy firmy omówili w szczegółach zalety nowych technologii, które sprawiają, że w niedalekiej przyszłości staną się podstawowym źródłem zasilania urządzeń transportu bliskiego.
Profesor Andrea Vezzini, z Institut für Energie- und Mobilitätsforschung, przeprowadził badania baterii litowo jonowych w wybranych zastosowaniach, wyniki tych badań zatytułowane „Baterie litowo-jonowe – podstawy, właściwości zalety dla wybranych zastosowań” przedstawił Piotr Grochal Prezes Zarządu BENNING Power Electronics Sp. z o.o. Badania te jednoznacznie wykazały wielkie zalety baterii litowo-jonowych, które coraz powszechniej są stosowane w urządzeniach wykorzystywanych w logistyce wewnętrznej.
Na koniec seminarium uczestnicy