Polecamy

30. jubileuszowa edycja TAROPAKU

MTP
11 października 2016
30. jubileuszowa edycja TAROPAKU
1Taropak (19)
Tegoroczna edycja targów TAROPAK miała wyjątkowy charakter także ze względu na swoją 30.edycję. Z okazji jubileuszu można było obejrzeć niezwykłą wystawę. Historyczne fotografie obrazujące kilkadziesiąt edycji TAROPAKu korespondowały z artystycznym projektem „Dekonstruktura” autorstwa dr Elżbiety Cios, który został motywem przewodnim jubileuszowej edycji targów. Pokazuje on, że nawet z przetworzonej kartki papieru można stworzyć produkt – kostium będący w stanie pięknie otulić kobiece ciało.
 
Unikatowa tkanina, z której została uszyta kolekcja kostiumów powstała z tysięcy stron modowych żurnali poddanych autorskiej dekonstrukcji druku, a następnie odpowiednio utrwalonych. Proces ten miał nawiązywać do 30. edycji targów Taropak, w czasie których również dekonstruowały się trendy w produkcji opakowań.
W trakcie wernisażu wystawy, firmy które od wielu lat uczestniczą w targach TAROPAK otrzymały specjalne podziękowania. Ich przedstawiciele pytani o to, co im daje udział w tych targach byli jednogłośni w swoich opiniach.
 
Waldemar Salamon, Wiceprezes Zarządu Silny&Salamon powiedział, że 20-letni staż i doświadczenie z targami TAROPAK mówią same za siebie, że po prostu warto. Ryszard Racki, Dyrektor Handlu i Marketingu w firmie POLPACK, która od 25 lat prezentuje swoją ofertę na targach TAROPAK, podsumował że korzyści z udziału w TAROPAKu są nie do przecenienia zarówno w wymiarze promocyjno-marketingowym, jak i w zakresie powiększenia skuteczności handlowej. Natomiast Paweł Wygnańczuk, Prezes Zarządu Izipak podkreślał, że udział w Targach TAROPAK to spory prestiż i wzrost rozpoznawalności jego firmy nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych.  
 
2Taropak (15)
2Taropak (15)
III Kongres Przemysłu Opakowań
Targom odbywającym się w Poznaniu tradycyjnie towarzyszą wyjątkowe konferencje
i seminaria oraz inspirujące strefy pokazowe i wydarzenia, które są dla zwiedzających źródłem energii do rozwijania swojego biznesu. Nie bez znaczenia są również dyskusje dotyczące tematów i zagadnień najbardziej interesujących branżę. Między innymi dlatego w targowym programie znalazł się, współorganizowany z Polska Izbą Opakowań, III Kongres Przemysłu Opakowań. Jego tematem przewodnim były „Opakowania w łańcuchu dostaw”. W kongresie wzięli udział projektanci i producenci opakowań, kadra kierownicza centrów logistycznych i magazynów, przedstawicieli sieci handlowych oraz ci wszyscy, którzy w swojej pracy spotykają się z opakowanymi produktami.
 
3Taropak (25)
3Taropak (25)
Podczas kongresu dyskutowali oni o różnych aspektach funkcjonowania łańcucha dostaw, nowych technologiach oraz  bezpieczeństwie opakowań i produktów. Wacław Wasiak, Dyrektor Biura Polskiej Izby Opakowań otwierając Kongres podziękował targom poznańskim za zaangażowanie na rzecz branży. Powiedział też, że „trudno przecenić rolę i znaczenie targów TAROPAK w obszarze promocji polskiego przemysłu opakowań i całego rynku opakowań w Polsce”.
 
Fabryka Pakowania na Żywo
Ciekawym punktem targowego programu była także Fabryka Pakowania na  Żywo, w ramach której pokazano automatyczne linie do pakowania w folie świeżych produktów spożywczych oraz wyrobów piekarskich i cukierniczych. Wyjątkowość fabryki polegała na pokazaniu efektów pakowania, jakie daje stosowanie wielowarstwowych folii termokurczliwych na automatycznych liniach pakujących o wydajności kilku tysięcy opakowań na godzinę. Nowością było zastosowanie zgrzewów ciągłych w automatach pakujących oraz folii zapobiegającej efektowi parowania świeżych produktów. Organizatorami wydarzenia była firma Polpack i Międzynarodowe Targi Poznańskie.
 
Innowacyjne opakowania
Opakowania jako swoiste narzędzie marketingowe, które buduje przywiązanie do marki, w znacznym stopniu wpływają na wizerunek i sprzedaż oferowanych produktów. Okazją do poszerzenia wiedzy w tym zakresie były warsztaty i wystawa „Innowacyjne opakowania” zorganizowane przez magazyn „Świat Druku”. Eksperci z różnych firm, mający wieloletnie doświadczenie w branży, w praktyczny sposób zapoznali uczestników z aspektami produkcji opakowań. W czasie warsztatów targowi goście dyskutowali między innymi o biznesowym potencjale etykiety i najnowszych metodach jej produkcji, o opakowaniu jako narzędziu służącym do promocji konsumenckiej oraz o innowacjach usprawniających prace w drukarniach opakowaniowych i etykietowych. Wydarzeniem interesowali się jest przede wszystkim przedstawiciele firm projektujących opakowania, agencji reklamowych, drukarni, a także brand managerowie. Uzupełnieniem warsztatów była wystawa, w ramach której zaprezentowało kreacje opakowaniowe, efektowne uszlachetnienia oraz innowacyjne etykiety.
 
4Taropak (6)
4Taropak (6)
Natomiast ci, którzy chcieli  poznać mechanizmy wpływające na decyzję klienta oraz jego sposób postrzegania oferty handlowej wzięli udział w konferencji „Opakowanie, które sprzedaje”, którą poprowadził dr Marek Borowiński. 
 
Art of Packaging i PAKSTAR
Targi TAROPAK były również okazją do obejrzenia prac laureatów konkursów Art of Packaging i PAKSTAR. Art of Packaging to idealna okazja dla młodych, jeszcze studiujących projektantów i twórców opakowań, by zaprezentować swoje pomysły szerszej publiczności. Co roku jury złożone z ekspertów w dziedzinie opakowaniowej wybiera najlepsze projekty w kategorii Debiuty i Professional. Konkurs otrzymał akredytację Światowej organizacji Opakowań w USA co oznacza, że laureaci są automatycznie nominowani do nagrody głównej międzynarodowego konkursu WorldStar organizowanego przez Światową Organizację Opakowań (World Packaging Organization - WPO).
5Taropak (13)
5Taropak (13)
Natomiast prace nagrodzone w ósmej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Opakowań PakStar i piątej edycji Krajowego Konkursu Projektów Opakowań Student PakStar otwierają laureatom drogę do udziału w Światowym Konkursie Opakowań WorldStar, a konkurs Student Pak- Star - w Światowym Konkursie Projektów Opakowań WorldStar Student Award. Wymienione konkursy są organizowane przez WPO. Celem konkursu PAKSTAR jest stymulowanie i promowanie działań innowacyjnych w dziedzinie opakowań, zmierzających do doskonalenia opakowań oraz lepszej ochrony pakowanych wyrobów, a także zwiększenia ich konkurencyjności na rynku krajowym i zagranicznym.
 
Źródło: MTP
Foto: MTP

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji