NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

„Raporty Społeczne” pod lupą internautów

FOB
12 września 2018
 „Raporty Społeczne” pod lupą internautów
Fot. FOB
Grafika-raporty_spoleczne_2018-glosowanie
Do 17 września trwa głosowanie internautów w Konkursie „Raporty Społeczne” na najlepiej sporządzone publikacje prezentujące dane niefinansowe firm i organizacji. Konkurs jest okazją do poznania działań prowadzonych przez firmy oraz oceny sposobów ich prezentowania. Głosowanie odbywa się przez stronę raportyspoleczne.pl.
 
W 12. edycji Konkursu „Raporty Społeczne”, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte, udział bierze rekordowa liczba 49 publikacji. Do 17 września poprzez udział w głosowaniu online internauci mogą nie tylko zapoznać się z dobrymi praktykami firm i organizacji w Polsce, ale także ocenić, jak komunikowane są podejmowane przez nie działania z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. Nagrodę otrzyma publikacja, która w internetowym głosowaniu zdobędzie najwięcej wskazań.
 
Jednym z celów przyświecających publikacjom przedstawiającym informacje niefinansowe jest dotarcie z nimi do szerokiego grona interesariuszy oraz podjęcie dialogu na temat działań realizowanych przez firmę czy organizację. Głosowanie internautów w Konkursie „Raporty Społeczne” jest więc dobrą okazją, by aktywnie włączyć się w dyskusję o trendach w raportowaniu niefinansowym oraz kierunkach rozwoju biznesu społecznie odpowiedzialnego w Polsce. Internetowa forma głosowania sprawia, że można wziąć w nim udział niezależnie od miejsca zamieszkania.
 
Aby zdecydować, który raport lub sprawozdanie zwycięży w głosowaniu internautów, należy do 17 września na stronie http://raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/ oddać głos na 3 publikacje. W formularzu online należy wpisać swój adres e-mail oraz określić grupę interesariuszy, do której należymy. Na koniec trzeba potwierdzić udział w głosowaniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. To ważne, ponieważ dopiero wtedy głos zostanie zapisany w systemie.
 
Głosowanie internautów to bardzo ważny element Konkursu „Raporty Społeczne”. Umożliwia włączenie w proces dialogu z otoczeniem szerszego grona interesariuszy. Poprzez udział w głosowaniu pracownicy, konsumenci i kontrahenci mogą wyrazić opinię na temat działań prowadzonych przez organizacje biorące udział w konkursie. Te z kolei otrzymują informację zwrotną na temat tego czy skutecznie i wiarygodnie komunikują swoje inicjatywy z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju – mówi Tadeusz Joniewicz, menedżer projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynator Konkursu „Raporty Społeczne”. – Warto wziąć udział w głosowaniu internautów by po prostu pokazać, które z raportów i działań firm nam się najbardziej podobają – zachęca Tadeusz Joniewicz.
 
Poza niezależnym jury oraz dziennikarzami, niezwykle ważną rolę w konkursie „Raporty Społeczne” odgrywają również internauci. W zeszłym roku w głosowaniu on-line swoją ocenę wyraziło ponad 13 tys. osób. Blisko 100-krotny wzrost liczby internautów przez ostatnie lata istnienia Konkursu pokazuje zwiększenie świadomości oraz zaangażowania interesariuszy w kształtowanie dobrych wzorców w zakresie zrównoważonego rozwoju i raportowania na polskim rynku. Zwycięzcy Konkursu „Raporty Społeczne” będą walczyć o nagrody w prestiżowym konkursie Deloitte Green Frog Award na najlepsze raporty społeczne i zintegrowane w Europie Środkowej i Wschodniej – mówi Maria Ibisz, menedżer w zespole Deloitte Sustainability Consulting Central Europe, koordynator konkursu Deloitte Green Frog Award, współkoordynator Konkursu „Raporty Społeczne”.
 
Lista firm i organizacji
Do 12. edycji Konkursu „Raporty Społeczne” swoje publikacje zgłosiły następujące podmioty (kolejność alfabetyczna):
  • AmRest Holdings
  • ANG Spółdzielnia
  • ArcelorMittal Poland
  • Bank BGŻ BNP Paribas
  • Bank Millennium S.A.
  • Budimex
  • Carlsberg Polska
  • CCC S.A.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A.
  • Cyfrowy Polsat S.A. Grupa Polsat
  • ENEA S.A. (raport i oświadczenie)
  • Energa SA
  • Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA
  • Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa
  • Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
  • Fundacja Medicover
  • Górażdże Cement SA
  • Grupa Agora
  • Grupa Allegro sp. z o.o.
  • Grupa Azoty S.A.
  • Grupa ERGO Hestia
  • Grupa Kęty S.A.
  • Grupa Nowy Styl
  • Grupa VELUX i spółki siostrzane
  • Idea Bank SA
  • ING Bank Śląski S.A.
  • InterKadra Sp. z o.o.
  • Jastrzębska Spółka Węglowa SA
  • KGHM Polska Miedź S.A.
  • Kompania Piwowarska S.A.
  • LPP
  • mBank S.A.
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o.
  • Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o.
  • Mostostal Warszawa S.A.
  • MPWiK S.A.
  • Orange Polska
  • PCC EXOL S.A.
  • PGE Polska Grupa Energetyczna
  • Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
  • Provident Polska S.A.
  • Rawlplug S.A.
  • Roche Polska Sp. z o.o.
  • Tauron Polska Energia S.A.
  • Urząd Transportu Kolejowego
  • Veolia Energia Polska
  • Zakład Utylizacyjny sp. z o.o.
  • ZPUE Spółka Akcyjna
 
Ze wszystkimi raportami zgłoszonymi do konkursu w 2018 roku można zapoznać się poprzez Bibliotekę Raportów, dostępną na stronie: http://raportyspoleczne.pl/biblioteka-raportow/.
 
Kategorie konkursu
Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczą się prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w pozostałych kategoriach: nagroda za najlepszy raport społeczny, nagroda za najlepszy raport zintegrowany, nagroda za najlepszy debiut oraz wyróżnienia. Nagrody i wyróżnienia przyzna również jury dziennikarskie, Minister Inwestycji i Rozwoju oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
 
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.
 
FOB

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 08-2018EMIL - 08-2018EMIL - 07-2018EMIL - 07-2018EMIL - 06-2018EMIL - 06-2018EMIL - 05-2018EMIL - 05-2018Zobacz więcej publikacji